Jasmine Hansson

Direktlänk till inlägg 27 juni 2011

Bloggpaus!!

Av Jasmine Hansson - 27 juni 2011 23:15

Nu har jag haft en riktigt lång bloggpaus!

Har varit sjuk och inte orkat skriva och under helgen när jag mått bättre har jag haft annat för mig. Hatar att vara sjuk. Gick hem förr förra fredagen från jobbet, mådde lite skit. Senare steg febern upp till 40.4 som max och det gjorde ONT i halsen.

På söndagen.. eller var det lördagen.. nåja en av dom dagarna åkte jag och mannen till akuten. Där tog de sänkan och pillade mig i halsen med en tops. Fick bekräftat det jag anade.. halsfluss med streptokock A. Åkte iaf hem med Kåvepenin och efter 2-3 dagar började jag bli lite bättre. Slutade göra ont iaf men jag var svullen i halsen och hade svårt att prata några dagar till.




På midsommarafton fyllde min lilla kille hela 3 år! Hans dag firades nere hos svärisarna med midsommarmiddag och sen tårta för vårat lilla bustroll.


 


Av fammo, faffa och faster fick han ett Nintendo DS och av mamma, pappa och systrarna fick han en cykel och en häftig hjälm. ÅÅH så lycklig han blev!

Vi köpte en sån dära pinne man sätter fast på cykeln för att hjälpa honom men det behövdes verkligen inte, eller jo i kanske 2 minuter, sen trampade han på som aldrig förr och pappa fick springa efter!




När vi kom hem till stan tog vi en promenad och barnen fick cykla. Lilleman trampade själv hela rundan förutom en brant backe.




I lördags åkte vi med svärisarnas husbil till Vittangi och hälsade på familjen Sandberg. Vi grillade och surrade och hade en jätte trevlig eftermiddag/kväll. Sent på kvällen åkte vi till vårat favorit fiskeställe och ställde oss och övernattade där. Kändes skumt att åka dit utan våra fiskegrejer! Men men det hinns med, hoppas jag!


Jobbar sista veckan nu innan det är dags att börja jobba kvällar och helger. Känns riktigt vemodigt att veta att jag måste plocka bort alla mina foton & grejer och att jag inte får sätta upp dom till hösten igen. Jag är så otroligt besviken, var korkad och trodde att man var nöjd med mina arbetsinsatser och att jag skulle få vara kvar.

Men inte då..


Äsch, nu måste jag ta mig i kragen och blicka framåt.. allt har en mening och oavsett vad som händer så klarar vi oss.


Klockan sprang iväg ser jag.. börjar bli dags att göra sig redo för sängen!

Ska bara duscha, borsta tänderna och hänga tvätt först!



Kram å gonatt på dig!


     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jasmine Hansson - 14 januari 2014 18:52


Av Jasmine Hansson - 22 december 2013 20:27

På tisdag är det julafton och det känns helt underbart att jag ska få ha alla mina barn hos mig! Ska bli så härligt! Har köpt juliga underkläder, en ny klänning, nya skor och funderar på att skaffa mig nytt hår oxå :P Vet bara inte hur jag ska få...

Av Jasmine Hansson - 18 december 2013 21:40

Hur vet man att man är i en depression? Jag känner mig lite låg, inte hela tiden, men ibland går andan ur mig och jag känner mig.. ledsen? Framförallt när jag är ensam.. är inte ofta ensam men om jag sitter ensam i ett rum till exempel. Tänker g...

Av Jasmine Hansson - 10 oktober 2013 18:43

Så sjukt trött och less!!!!! Orkar inte!!

Av Jasmine Hansson - 20 september 2013 15:57

Pengar är viktigt! Speciellt när man inte har några!! Note to myself.. vid bankbyte SKA man komma ihåg att meddela försäkringskassan! ...

Ovido - Quiz & Flashcards