Jasmine Hansson

Alla inlägg under augusti 2012

Av Jasmine Hansson - 30 augusti 2012 13:04

Jobbar och sliter! Torsdag idag..
Jag vart superlycklig imorse när jag insåg att jag väger under 70 kg! Oh my god! Har inte vägt så sen.. jag minns inte när! 14-15 års ålder.. kanske!

Utöver glädjen med vikten så känner jag mig helt slutkörd. Helt matt och ingen ork!
Tror jag vet vad som orsakar det hela men det får nog stanna hos mig själv. Det kommer iaf gå över.. om några månader.

Ska gå och pinna nu så jag kanske piggnar till lite..

Tjarå!

Av Jasmine Hansson - 26 augusti 2012 21:58

Ja det är så det funkar! Hur skulle livet se ut om man aldrig lärde sig av sina misstag?


Jag är en sån där människa som är väldigt öppen. Jag är många gånger för öppen om mig själv och även om mina åsikter.

Ibland kan det vara bra, och ibland kan det vara mindre bra.


Jag är även en människa som vill väl. Men ibland blir det bara fel, så fel.


Jag är även en människa som litar mycket på andra människor. Men även där har det failat mer än en gång.


Jag är även en människa som värnar mycket om mina närmaste. Men även det gör jag för mycket.


Jag är även en människa som vill hjälpa. Men jag vill också ha hjälp ibland.


Jag vill vara en människa som kan kontrollera mina känslor och mina åsikter.


Jav vill vara en människa som litar på andra människor men även lära mig att veta vilka jag kan lita på och inte.


Jag vill vara en människa som bryr sig om de som står mig närmast. Men även där måste jag lära mig att sätta gränser för hur mycket jag ska bry mig.


Jag vill, jag vill och jag vill.


Vem fan bryr sig om vad jag vill?


Vet egentligen inte vad jag vill ha sagt med detta inlägg... jag ska iallafall förändra mig som människa.  



"We continue to shape our personality all our life. If we knew ourselves perfectly, we would die"










Av Jasmine Hansson - 21 augusti 2012 18:34

Det gick åt helvete! Så spännande blev den veckan! Så nu vet ni det!! Alltid suger man på nåt!

Hej svejs!

Av Jasmine Hansson - 19 augusti 2012 23:41

Nyss var det fredag och jag hade hela helgen framför mig precis som många andra. Nu är det söndag kväll och jag måste snart sova för att orka upp och jobba imorgon! Sjukt! Tiden har bara svischat iväg!
I fredags åkte vi iaf ner till Paksu på kvällen och hade fredagsmys med faffa! Avslutade kvällen med ett varv på stan innan vi begav osd hem.
Igår va vi å hälsade på L&D och sen kollade vi en film (playback) och mös tillsammans jag och hjärtat.
Idag var vi återigen till L&D och firade A som fyllde 3 år och åt tårta och surrade skit!
Sen kom tjejjorna äntligen hem efter 4 låååånga veckor hos deras pappa! Åh så skönt att dom är hemma igen, en massa skratt och stoj här hemma, love it!
Fick även besök av Anton som vi bjöd på middag. Råkade hacka ner lite piri piri i köttfärsen åt han och micke ;) Men dom tyckte det va gott och vi kom överens om att det blir chili på torsdag, mums! Fast såklart får de en egen liten gryta då vi andra faktiskt
inte pallar att äta så starkt som dom.

Har en spännande vecka framför mig, ska få svar på en sak i början på veckan. Håller tummarna!

Nä nu ska jag lägga mig! Natti!

Av Jasmine Hansson - 13 augusti 2012 17:04

Varmt OCH soligt väder i Kiruna! Helt fucking otroligt!! 21 grader i skuggan är nog rekord för i år!

Kommit hem från jobbet för en stund sen, tänkte ställa mig och laga mat på en gång, men grabbarna sover så jag slappar en stund istället :D Chilin får vänta ;)

Planen är att gå på en promenad med Challe ikväll. Både han och jag behöver komma ut en sväng.. men jag vet inte om jag bara ska gå med Challe eller om vi ska joina gänget. Kul på ett sätt att gå flera men samtidigt kan det vara bra för mig att träna honom att gå fot på egen hand, och det är nog lättare om han inte har 4 hundar att busa med. Nå jag får se hur jag gör..

Spela lite står på schemat just nu.. ska nog slänga upp en bild på min chili sen när maten är klar :)

Av Jasmine Hansson - 12 augusti 2012 11:35

Söndag idag, klarblå himmel och sol!!
Sitter just nu i Paksu och ska väl börja åka hemåt snart.. men måste hitta på nåt att göra för inte ska man sitta inne i detta väder!!

Va och fiskade igår, både jag och Lotta fick varsin abborre :) Det såg lite mörkt ut ett tag med fiskelyckan men när solen kikade fram en sväng så hände det! Men det var snabbt över då solen gick ner och det började blåsa. Vi packade ihop efter en stund och begav oss hemåt! Väl hemma hoppade jag i duschen och sen kom brorsan och hans brorsa förbi en sväng :)

Nä nu njuta av solen en stund innan vi ska åka!

Ha en bra dag!! <3

Av Jasmine Hansson - 11 augusti 2012 13:45

Hej håå.. myser på soffan med lilleman och Landet för länge sedan! Det tycker jag att jag får eftersom jag plockat, dammtorkat och dammsugit :) Ska väl ta en svängom med moppen oxå om en liten stund..

Lite senare ska jag fixa krubb och göra mig redo för lite fiske med goa vännen Lotta. Vi ska än en gång bege oss till hemlijaure och testa fiskelyckan :) Köpte en ny spinnare igår, hoppas på att abborrarna ska va sugna på den! Håll tummarna för oss ikväll :) Denna gång ska stövlarna med så jag inte blir blöt och börjar frysa som sist :P

Ska fortsätta mysa med lilleman å en kopp kaffe nu. Ha en bra dag för det ska jag :)


Av Jasmine Hansson - 10 augusti 2012 16:50

Min bror kom förbi mitt jobb idag. Han hade hittat ett brev som var till mig från våran mamma som gick bort för snart 14 år sen.
Brevet hade hon skrivit åt mig i maj -91.

Blandade känslor kom fram, jag blev glad men samtidigt ledsen. Men det var meningen att jag skulle få brevet nu, jag behövde det.

14 år!! Fatta att det är 14 år sen mamma gick bort.. 14 år sen jag fick prata med henne, krama henne..

Man lär sig gå vidare.. man lär sig leva utan henne.. men det gör ont.. inne i hjärtat.. själen.

Ta vara på livet, njut av det lilla, älska dig själv och dina nära och kära. Allt kan försvinna så fort, på en sekund.. och sorgen för dom som blir kvar försvinner aldrig, den ligger där i djupet av ens hjärta.


Marita Christina Österstål <3 <3
570820-980815



Ovido - Quiz & Flashcards