Jasmine Hansson

Direktlänk till inlägg 16 juni 2011

Finally!

Av Jasmine Hansson - 16 juni 2011 22:45

Det tog sin tid men nu äntligen är det installerad och kör sin första runda!


  Våran älskade tvättmaskin såå som jag har läntat!


Jag funderar en del just nu, på händelser i livet. Både bra och dåliga såklart!

Jag har börjat komma upp i den där åldern.. snart 30.. och det får hjärnan att börja snurra och man börjar tänka på livet på ett annat sätt än man gjorde förut (iallafall jag). Har jag gjort det jag velat i livet so far? Jag har hunnit med att skaffa mig 3 barn, haft tre längre förhållanden, varit förlovad med första och gifte mig med den tredje. Men mycket mer än så har jag inte gjort! Var det så här mitt liv skulle se ut? Antagligen skulle det göra det, det var meningen. Saker som hänt genom alla åren har ju hänt av en anledning för att ta mig i hit där jag är idag och har gjort mig till den jag är.

Jag trivs med mitt liv och älskar min familj och skulle aldrig kunna tänka mig att leva utan dom SÅKLART! Men ändå funderar jag ibland på hur mitt liv hade sett ut om min mamma inte hade gått bort, om jag inte hade flyttat upp till Kiruna igen, om jag inte hade träffat mina döttrars pappa, om jag inte hade lämnat honom för en annan, om jag inte hade blivit bedragen och lämnad (karma, ska återkomma till det). Då hade jag definitivt inte varit där jag är idag och med de principer jag har idag. Men hade jag varit lycklig, säkert, men det får jag aldrig veta. Kan jag leva med det? Japp!


Man har många gånger hört talas om karma.

Lagen om karma innebär att varje handling skapar en energi som återvänder till oss. Som man sår får man skörda.

Men finns karma? Det har jag funderat på förut, men så en dag insåg jag att karma nog fan existerar. Jag fick lära mig det den hårda vägen.

Jag lämnade mina döttrars pappa för en annan som jag skrev tidigare.

Vi träffades genom gemensamma vänner och en dag så hände det, vi började flirta och med tiden så hamnade jag i valet om jag skulle stanna i det gamla eller gå vidare.

Jag gick vidare. Första året var helt okej, vi var kära, glada och lyckliga. Efter det första året började bråken komma och allt blev en vardag och vi tragglade fram i säkert 1,5 år till. Sen kom den dagen när det verkligen blev stor skillnad, han började bete sig riktigt konstigt och det visade sig att han varit otrogen mot mig med en "kompis" till oss.

Jag stannade kvar. Varför vet jag inte för vi hade det ju inte bra? Rädslan för att bli ensam? Ja kanske. Förlät jag honom på riktigt? Kunde jag glömma vad han gjort? Nej!

Nå det gick några månader och en massa pikar från mitt håll.

En dag kom han med en idé åt mig, han tyckte jag skulle åka ner till Stockholm och hälsa på min släkt och då skulle han åka till annan ort och festa en helg. Han betalade tom resan ner åt mig. Gulligt av honom tyckte jag.. då.

Försökte få tag i honom på söndagen men telefonen var avstängd. Fick tag i han senare och då sa att han fått ha kvar sitt hotellrum lite längre för att han var så bakis och behövde sova. Weird?!

Min pappa sa direkt efter samtalet att han måste ha varit med någon annan för hotell "låter en inte ha rummet lite längre". Propsade på att så var det nog inte, dom kanske gjorde ett undantag. Men ack så fel jag hade!

Jag kom hem några dagar senare, och han var riktigt konstig. Undvek mig och var sådär skum. Men tillslut ville han prata och då gjorde han slut och berättade att han skulle flytta till Piteå så fort han fick lägenhet där. Men han hade inte träffat någon annan. Han flyttade ut efter en månad och bosatte sig i Piteå. Det mest fantastiska i detta var att han flyttade ut typ 25 september och 19 oktober var han förlovad!   


Nu blev ju historien lite väl lång kanske. Men det jag ville komma fram till var att jag tror på karma och att det man gör mot andra det får man tillbaka på ett eller annat sätt. Så man ska alltid tänka sig för vad man gör mot andra.


   KARMA IS A BITCH!   


PS. Efter den erfarenheten insåg jag vad jag hade gjort mot mina tjejers pappa så en dag pratade jag med honom och bad om ursäkt för vad jag gjort mot honom.



Hoppas någon orkade läsa det jag skrivit, blev kanske ett lite väl långt inlägg!


Nu ska jag gå och kolla hur det går för tvättmaskinen så den inte studsar iväg nu när den centrifugerar!



Kramar i massor!



 
 
Ingen bild

Natha

22 juni 2011 12:12

Jag tror också på Karma, och det är för att du ä världens bästa, som du blev av med den där skit karln, till för del för den underbara mannen som du är gift med idag!!Du skulle nog inte vilja ha det annorlunda idag om du fick välja? Det var snällt dock att du sa förlåt till Svenni ;) Och om man tittar på in syster så har du hunnit med en hel del ( jag ska nog börja ta körkortet snart typ ;) ) Kram Natha

Jasmine Hansson

22 juni 2011 12:23

Jag ångrar inte de val jag gjort som tagit mig hit, jag trivs med min familj och mitt liv och joo jag har hunnit med en del. Men jag känner lite ågren över att jag inte kunnat resa och göra vad jag vill så som typ alla andra :P Jag tror 30 krisen närmar sig! Ja jag tycker du ska ta kortet, då kan du bila upp hit ;) kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jasmine Hansson - 14 januari 2014 18:52


Av Jasmine Hansson - 22 december 2013 20:27

På tisdag är det julafton och det känns helt underbart att jag ska få ha alla mina barn hos mig! Ska bli så härligt! Har köpt juliga underkläder, en ny klänning, nya skor och funderar på att skaffa mig nytt hår oxå :P Vet bara inte hur jag ska få...

Av Jasmine Hansson - 18 december 2013 21:40

Hur vet man att man är i en depression? Jag känner mig lite låg, inte hela tiden, men ibland går andan ur mig och jag känner mig.. ledsen? Framförallt när jag är ensam.. är inte ofta ensam men om jag sitter ensam i ett rum till exempel. Tänker g...

Av Jasmine Hansson - 10 oktober 2013 18:43

Så sjukt trött och less!!!!! Orkar inte!!

Av Jasmine Hansson - 20 september 2013 15:57

Pengar är viktigt! Speciellt när man inte har några!! Note to myself.. vid bankbyte SKA man komma ihåg att meddela försäkringskassan! ...

Ovido - Quiz & Flashcards